Τροχαία Ατυχήματα

Συνέντευξη μαθητών Δημοτικού σχολείου Αγιάσου-Λέσβου με τον Διοικητή Τμήματος Τροχαίας
Μυτιλήνης κ. Κουρσουμπά Δημήτριο, Αστυνόμο Α'.)

Δημοσιογραφική "ομάδα", οι μαθητές της Στ' τάξης:
Κατερίνα Κουτσκουδή
Κλεονίκη Πετεινέλλη
Ραφαήλ Χριστοφαρής
Ραφαηλία Τζαναβάρη
Ευαγγελία Κουντουρέλλη
Βλωτίνα Δουγραμματζή
Λευκοθέα Τσουκαρέλλη

Υπεύθυνος - Συντονιστής:
Γρηγόριος Χατζηφώτης (Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Αγιάσου)

Μαθήτρια: Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν σε όλο τον κόσμο
την πρώτη αιτία θανάτου. Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι σοβαρότερες παραβάσεις από τους
οδηγούς, που οδηγούν σε τροχαία ατυχήματα;

Διοικητής: Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία σε διεθνές επίπεδο τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν
την τρίτη αιτία θανάτου, μετά τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο. Στις ηλικίες των 15 έως 44 ετών είναι η πρώτη
αιτία θανάτου.



Ένα από τα σοβαρότερα αίτια πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων είναι η διάπραξη επικίνδυνων παραβάσεων
από τους χρήστες των οδών και ειδικότερα από τους οδηγούς των διαφόρων οχημάτων.
Οι επικίνδυνες παραβάσεις σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι οι εξής:

  • Υπερβολική ταχύτητα.
  • Αντικανονικό προσπέρασμα.
  • Είσοδος στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
  • Οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος
  • Μη χρήση ζώνης ? κράνους.
  • Παραβίαση προτεραιότητας.
  • Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
  • Αυτοσχέδιοι αγώνες ?εντυπωσιασμοί
  • Συνεχείς επικίνδυνοι ελιγμοί
  • Παράβαση διατάξεων περί διαστάσεων και βαρέων οχημάτων
  • Τεχνικός έλεγχος οχημάτων

Μαθήτρια: Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την πρόκληση των οδικών ατυχημάτων;

Διοικητής: Το τροχαίο ατύχημα συνθέτουν τέσσερις παράγοντες:

  α) Ο άνθρωπος

  β) Το όχημα

  γ) Το οδικό δίκτυο και

  δ) Το περιβάλλον

Το ποσοστό ευθύνης για τον κάθε παράγοντα δεν είναι σταθερό. Έχει αποδειχθεί στατιστικά ότι το
μεγαλύτερο ποσοστό ευθύνης 80% περίπου έχει ο παράγοντας άνθρωπος με την τριπλή ιδιότητά του
(οδηγός - επιβάτης - πεζός) και το υπόλοιπο 20% κατανέμεται στους άλλους παράγοντες, όπως
απεικονίζεται στο γράφημα ? πίτα που ακολουθεί:

  • το 80% αυτών οφείλεται σε παραβάσεις των οδηγών
  • το 3% στα οχήματα
  • το 6% στο οδικό δίκτυο και
  • το 11% σε καιρικές συνθήκες και άλλους παράγοντες.

Μαθήτρια: Μπορείτε να μας αναφέρετε μερικούς τρόπους πρόληψης ?περιορισμού των τροχαίων
ατυχημάτων;

Διοικητής: Ορισμένοι από τους τρόπους πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων είναι οι ακόλουθοι:

* Διαρκής παρουσία της τροχαίας στο δίκτυο και κυρίως στα επικίνδυνα σημεία.

Η παρουσία της τροχαίας στο δίκτυο είναι αποδεδειγμένο ότι δρα ανασταλτικά στους
επίδοξους που καταστρατηγούν τον Κ.Ο.Κ. και προκαλούν πολλές φορές ατυχήματα.


* Αύξηση της ηλεκτρονικής αστυνόμευσης με τοποθέτηση φωτογραφικών RADAR.

Ο οδηγός αισθάνεται ότι αστυνομεύεται συνεχώς, με αποτέλεσμα να καθίσταται ιδιαίτερα
προσεκτικός.

* Αύξηση των ελέγχων για μέθη.

Είναι πασιφανές ότι αποδίδουν αυτοί οι έλεγχοι διότι τα πρόστιμα και
οι ποινές έχουν αυξηθεί και ο νόμος είναι αρκετά αυστηρός

* Σύστημα επανεξέτασης των οδηγών που προκαλούν ατυχήματα.

Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί οι οποίοι έχουν προκαλέσει ατυχήματα κατά καιρούς,
πρέπει να οδηγούνται σε επανεξέταση ως προς την ικανότητα τους να οδηγούν
και εφ' όσον κριθούν ανίκανοι, να τους αφαιρείται παντελώς η άδεια
ικανότητας οδήγησης.
* Βελτίωση του οδικού δικτύου.

Άμεση επιδιόρθωση των φθορών που υφίσταται το υπάρχον οδικό δίκτυο και
σταδιακή αντικατάσταση του παλαιού δικτύου με καινούργιο, το οποίο
θα είναι σύγχρονων προδιαγραφών.

* Δημιουργία πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής.

Τουλάχιστον όλες οι πόλεις με πληθυσμό άνω των 20.000 σε πρώτη φάση
πρέπει τάχιστα να αποκτήσουν ένα τέτοιο πάρκο ώστε τα παιδιά από
μικρά να μπαίνουν στο πνεύμα της κυκλοφοριακής αγωγής.

* Εκτεταμένη χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους.

Η χρήση ζώνης και κράνους δεν μειώνει τα ατυχήματα, αλλά προλαμβάνει τα
αποτελέσματά τους δηλαδή τους θανάτους και τους τραυματισμούς.

* Καθιέρωση στο σχολείο μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής.

Το μέλλον του τόπου, τα παιδιά μας, θα πρέπει από μικρά να ενταχθούν
στην κυκλοφοριακή αγωγή, ώστε αύριο να γίνουν καλοί χρήστες της οδού,
είτε ως εποχούμενοι, είτε ως πεζοί.

Μαθήτρια: Στη Λέσβο τα τελευταία χρόνια έχουμε μείωση ή αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων;

Διοικητής: Την τελευταία πενταετία ετών 2000-2005 τα τροχαία ατυχήματα που έλαβαν
χώρα στο Νομό Λέσβου και οι παθόντες (νεκροί και τραυματίες) κυμαίνονται περίπου στο ίδιο
ποσοστό, όπως απεικονίζονται στο ακόλουθο γράφημα ?ράβδοι , παρατηρώντας μία μικρή
μείωση μετά το έτος 2002.

Μαθήτρια: Θα θέλατε κάτι να προσθέσετε;

Διοικητής: Θέλω να συγχαρώ εσάς τους μαθητές του δημοτικού σχολείου Αγιάσου και τον
διευθυντή σας, για το ενδιαφέρον και την αξιόλογη προσπάθεια που κάνετε στην εργασία σας
για τα τροχαία ατυχήματα και ευελπιστώ να αποτελέσετε πρότυπο για τα υπόλοιπα σχολεία του
Νομού και της Χώρας μας, διότι εσείς θα είστε οι μελλοντικοί χρήστες των οδών.

Μαθήτρια: Σας ευχαριστούμε για τη συνέντευξη και σας ευχόμαστε υγεία και κάθε επιτυχία

 

Σύνδεση

Στατιστικά Ιστοσελίδας

Σήμερα 77
Χθες41
Τη βδομάδα 275
Προηγούμενη βδομάδα 261
Το μήνα 635
Προηγούμενο μήνα 2521
Σύνολο 40030
Σύνολο Χρηστών10
Χρήστες 0
Επισκέπτες 10